Alla inlägg under november 2010

Av Ingela - 28 november 2010 09:49

 

 

  

 

"Väntans tid inleds. Vid första advent börjar nedräkningen inför jul. Ljusen signalerar värme och hopp. Under adventstiden stannar vi då och då upp i julförberedelserna och tänker på vad som närmar sig. "


Ha en trevlig adventssöndag

=n air Ingela

Av Ingela - 27 november 2010 09:12

Äntligen blir det av, första etappen avklarad.

I går kom dem med hiskligt stora maskiner som skulle ta sig ner 130    meter i berget så att vi kan få det varmt och gott, bergsvärme heter det och vi har ingen aning hur +6 grader kan värma upp ett helt hus ?!. Allt gick som smör i solen      (berg och vatten)  och efter ett antal kaffekoppar och lite kaffebröd i bitande ostanvind kunde vinka vi av hela ekipaget.    Jag tog några bilder för att memorera det.


Ha en trevlig helg

On air

Ingela

Av Ingela - 16 november 2010 07:08

Efterlysning!!!

 

Var finns du? I vår källare bor det en liten mus som lånat vår musfälla. I går när jag skulle kolla så att musfällan var tom så fann jag att den var borta. Lite konfunderad frågade jag Lasse varför i hela fridens mamn han hade flyttat fällan!! Till svar fick jag naturligtvis att han inte flyttat den. Däreftertog han ficklampan ???(en sådan stor sak som har 50 lysdioder, varför man kallar det ficklampa vet jag inte) och kollade runt under sakerna i källaren INGEN MUS MED FÄLLA hittades så nu springer det  omkring en mus med en fälla i haserna..... USCH så läskigt.

 

Så när jag går ner i källaren så inte bara kikar jag efter om någon fastnat i fällan nu får jag även lyssna efter om det springer om kring en stackars mus med en fälla efter sig !

 

Ha en underbar dag i solskenet

On air

Ingela

Ovido - Quiz & Flashcards