Alla inlägg under april 2009

Av Ingela - 30 april 2009 06:41

Oj va härligt för oss tvåbenta...igår var det 27 grader och vi tog faktiskt och solade en stund. Det är skönt att koppla av i värmen. Idag skall vi jaga runt efter någon mysig våreld, det är en helt ottrolig årstid.


Lika som bär säger man ju. Kathys Claz är SUPERLIK sin pappa Kaiser när han var valp...jättekul att se.Hoppas att vi snart kan åka upp och hälsa på valparna.  







Jag kommer ihåg att för ett år sedan så började vi sakta träna Zimba lite, han fick simma i sjön och gå en kort kort runda. Det är tråkigt att han inte får vara med en sådan här underbar vår som vi fått. Han brukade ligga under enorma bokar här på tomten, det såg precis ut som ett lejon som kikade ut över nejden... 

Hoppas att alla får en bra Valborgsmässoafton.

On air Ingela

Av Ingela - 28 april 2009 06:18


Lite nojig får man väl bli på äldre dagar och mer och mer perfekt skall det minsann vara ;-)

Från början. Jag har gjort slingor i mitt hår och tycker själv att det blev OK. MEN sen vid närmare betraktande så såg jag till min förtvivlan att min frisör kanske hade börjat slarva lite. Det såg NÄSTAN ut som lite utväxt redan men bara på ett litet ställe mitt på skulten. Jag ringde till honom och vips satt jag i frisörstolen igen och fick bort ”reklamationen” Det tog inte mer än styvt en kvart och sedan fick jag två alternativ;  åk hem och skölj av det  eller sitt här och vänta i 40 minuter. Jag beslöt att köra hem, kunde bättra på solbrännan om inget annat...

Det kändes lite konstigt att ha två decimeter folie fladdrandes över öronen när jag snabbt gick mot bilen som var parkerad mitt i Laholm !!! men vem bryr sig när man är en mogen kvinna? Alla tittade och jag sträckte bara mer och mer på ryggen och sa till mig själv att ”la di glo” ( låt dem titta). Körde väldigt lugnt mot hemmet och njöt i det fina sommarvädret. När jag närmade mig huset efter sådär 20 minuter, så kom jag till min förtvivlan på att Lasse hade tömt hydroforen och det skulle ta minst 30 minuter till = alldeles för lång tid för mina gyllene reklamerade slingor alltså. PANIK…

Ingen granne gick att få tag på och förklara varför jag gick omkring med en mobil antennliknande tingest på skallen! Ett snabbt kvinnligt beslut, när Sofie i samma veva ringde och sa att hon slutade tidigare, beslöt jag mig att åka till hennes skola och att hon fick hjälpa mig med foliet och ursköljningen. Hon formligen gapskrattade och sa ”vaddå ????? Jag har matte lektion och kan ( läs vill inte) gå ifrån, åk tillbaka till Laholm ” vrålskrattade hon i andra ändan av telefonen.

Well styvnackad mamma som jag är så sa till henne att jag behöver din hjälp och jag kommer NU !!! När jag närmade mig skolan så kom vi överens om att träffas vid idrottshallen. Gissa om folk glodde när jag formligen sprang med antennliknande saker hängande runt öronen….Har föresten alltid hoppats på att få in ENERGY kanalen i radion och hade gubben och hans äldre dotter frågat som jobbade i trädgården och glodde förvånat på mig och Sofie, så hade jag sagt att jag hoppas få in den kanalen genom denna mobila antenn :-)))))

Väl inne i duschen så rann kletet av från håret och nu har jag fina extra ljusa vår slingor. När jag ändå var i denna trevliga sommarstad så fick jag uträttat fler ärenden…

On air

Ingela

Av Ingela - 27 april 2009 05:34

Vi var på utställning i helgen och Kaiser blev 5 Bhk, det var väl OK men det är Certen man vill knipa -------iaf Ferri fick en etta och fick stanna kvar efter första gallringen. Det verkar som om hon har kommit över betten från den tossiga hunden som högg henne över ryggen i Helsingborg förra året.  Hon blir bättre och bättre:-)))))

Domaren tyckte inte riktigt om vår typ av hundar och sånt är man ju beredd på. Det var lite annorlunda startfält och trevligt att se "nya" hundar,  alla trevliga hussar och mattar som kom fram till oss och pratade en stund. Kul. Det blev lite jobbigt för Kaiser att bo ihop med en syster som löpte så han var lite spänd men det gick ganska bra trots det. Vi hade det väldigt trevligt och hoppas att göra om det.... 


Resan: Vi startade från ett vår-sommar landskap och hamnade där det inte hade kommit så långt med "vårdräkten". När vi kommer hem på kvällen så har rapsfälten börjat att blomma så smått och alla träd (utom vissa) har slagit ut.....helt ottroligt underbart.


Hundarna: Mercans sår är läkt och fint, Ziiras är mycket bättre om inte nästan helt bra och Trumfas tass är kämpig, får hålla på att rengöra och dona, hoppas att det läker snart det verkar bli en dryg process.

Nu skall alla upp här och iväg till olika aktiviteter...

Tjingeling

Ingela

Av Ingela - 23 april 2009 20:46

....tiden går när man har trevligt !!!

I tisdags så tränade Sofie Karma och det gick hyfsat (sa hon). Om man tolkar bilden så är det idel glada miner eller hur?? Karma blir mer och mer likt sin pappa och det tycker vi är toppen !! cool och säker.......

Jag lärde mig den 12 dansen och det var "bocka snoa" ??tror jag att den hette:-)) Trevligt när man börjar lära sig lite, och det är så trevligt att chatta med tjejerna vid "vårt" bord !!

Sen hade vi "trötter" som fyllde 19 år och han fick en massa presenter som han alldeles säkert är värd :-)))solen har strålat och vi med den.

 Ha det så bra där ute och ta väl hand om er.

On air

Ingela


Av Ingela - 20 april 2009 06:20

Just nu är vi indelade i två lag här hemma....trattarna och icke trattar.:-))

Lite förklaring är på sin plats.


Mercan behöver tratt för att hon inte skall komma åt såret (iof är hon inte där och slickar så hon får gå över till det andra laget nu :-))))))


Trumfa har ett stort klibbit sår bredvid trampdynan vilket hon inte får slicka på ( hon är duktig oxå). Det ser ut som om hon skurit sig på glas eller nåt. Isf vem skulle kasta ut det i skogen ?? men kan man lägga det i mat så...


Ziira trist historia som kort kan förklaras med att dålig information kan få tråkiga konsekvenser.

Sofie blev ombedd att borsta någon hund och hon bestämde sig för att ta Ziira eftersom hon fällde. Jag glömde att tala om för henne vilken borste hon skulle använda så det blev kardan. Efter ett tag såg vi att det vätskade sig på ryggen och på bakbenen. Hon hade borstat lite för hårt, så hyn blödde lite och Ziira han slicka och dona. Det blev att klippa bort håret och rengöra. På med tratt till henne. Hon är nog den som är mest på och skall fixa sig så hon får stanna i tratt-laget några dagar till.

Det ser kul ut när de tre damerna står vid staketet med sina trattar och skäller på något :-)))) Funderar på om jag skall måla lite motiv på dem så att de blir vackrare........

Ta hand om er.

On air

Ingela


Av Ingela - 18 april 2009 11:17

20 grader och strålande sol !!Jippy kan inte va bättre.


Så här kan det se ut vid frukostbordet när fler vill va med och käka. På bilden är det Karma, pappa och mamma = familjetiggeri :-)))

Mercan tog bort några tråkiga knutor i går och mår ypperligt nu. Hoppas att det fortsätter hon är ju trots allt snart 8 år....

Nu skall vi ska vi ut och njuta..

On air

Ingela

Av Ingela - 16 april 2009 19:10

Ingen träning, bara Mazuka på dansen. Inget jag kunde lära mig på en gång så det bli att träna.....-

Hundarna är ute mer och mer. Underbart !!

Skriver mer snart

On air

Ingela

Av Ingela - 13 april 2009 06:39

Oj va tiden springer i väg....

I har träffat Frodo i helgen, det va verkligen kul att möta honom igen. Han stormtrivs det såg vi direkt och har verkligen kommit in i den nya familjen. Solen sken och det var riktigt vår väder så vi var ute den mesta tiden. Visst kände han igen oss direkt och blev hur glad som helst, det var värre för oss när vi skulle åka hemåt igen, som att säga adjö en gång till, men vi ses ju igen. Tack för en underbar dag :-)))


Kaiser blev halt och med ett klart minne från förra året när Zimba blev sjuk, så bokades en tid hos veterinären direkt. Naturligtvis högsta taxan som påskhelgen bjuder på.....men va gör vi inte för våra kära vovvar !! Det var en sträckning han hade dragit på sig så det blir promenader i koppel ett tag sen skall det vara ur världen. Det tog bara några dagar sen såg vi att det blev bättre, så snart är det full rulle på honom igen :-)))


Karma har varit och tränat lite med Sofie och det gick väl något så när enligt ryktena....bilden visar ett bestämt uttryck från hennes sida.



I dag får vi besök så att det är skönt att kvastarna har hittat hem från Blåkulla igen...

On air

Ingela


Ovido - Quiz & Flashcards