Alla inlägg under oktober 2009

Av Ingela - 29 oktober 2009 15:30

  

den går och går...

I dag blir Karma och hennes syskon hela 14 månader och de blir bara tjusigare och tjusigare.....

visst är denna lilla tjej FÖDD med uttryck !!!

Som sagt 14 månader i dag och en månad kvar, sedan tampas hon med Ungtupparna ....jag menar Unghundsklassen naturligtvis. Det är en mjuk och go hund som har bestämt sig för att ta komandot över de andra tikarna här, med delad framgång......

Så här ser hon lite snopen ut nu..



  


Ha en skön kväll och glöm inte att klappa era hundar...

On air

Ingela

Av Ingela - 25 oktober 2009 19:02

 

   "Mycket vacker helhet med rätta propositioner, underbart vackert huvud, så gott som perfekt överlinje, önskas bättre förbröst, välvinklad runt om, sunda härliga rörelser. Den här lägger jag på minnet "

Domare John-John Johnsson

 

Grupp Vinnare.

Domare John-John Johnsson

 

BIS 2Junior.

Domare Börje Johansson

 

On air

Ingela

Av Ingela - 24 oktober 2009 15:40

Igår kväll KANON rekomenderas till alla tjejer över 18 år !!!

 

 

läs mer om ni vill>>>

Av Ingela - 23 oktober 2009 06:17

En hundfri kväll tillhör definitift inte till vanligheterna när det gäller mig. Det brukar va fullt upp med gosstunder med hundarna den tiden på dygnet och det är så mysigt men i kvälll.................


Halmstad här kommer vi

 

  

    


 

 

Av Ingela - 21 oktober 2009 06:17

  


För ett tag sedan fick vi bilder på Ellies valpar och de växer så de knakar. Det var riktiga tungviktare som kom såg ljuset när de föddes. Vikten var närmare.......800 gram på två av valparna. Vilka små monster, alla mår bra och det är det viktigaste. Det skall bli kul att fälja dem.

Nu vänta jobb och annat kul...

Ha en bra dag

On air

Ingela 

Av Ingela - 19 oktober 2009 10:52

I går var det magiskt på många sätt här. Det var inte fredagen den trettonde eller något annat knepigt.


För det första :Vargen finns här och så nu björnen i närheten, och en kompis har den också naturligtvis. Jag trodde det var nog med älgar, vidsvin och annat vilt men nej då, det är värsta zafariparken i södra Sverige nu för tiden !!!


För det andra: Och i går slocknade vissa glödlampor och vissa lös väldigt svagt. Digitalklockorna och andra lampor flippade ut i ett svagt brunt sken. Rätt som det var så lyste allt för fullt kyl/frys tjöt till i några sekunder för att sedan blixtra till och lysa svagt och på något sätt slockna totalt. På Pontus rum hördes det ett fruktansvärt swiirrr, det var datorns fläkt som startade för fullt speed trots att den var OFF (Pontus var inte hemma) Ett doft dunkande pulserande ljud kom från vår dators högtalare ( inget ljud var på där heller) så höll det på ett bra tag tills vi beslutade att dra ur kontakterna och hoppas på att allt var sparat på hårddisken och gå och vänta på bättre tider ......Halloween på G?????

I dag är det en ny dag

On air

Ingela

Av Ingela - 17 oktober 2009 08:39

    



"Skogs trollen" från inre småland kom och hälsade på oss i dagarna. Silje och Hadock var nybadade och luktade så frächt och vi blev inte smutsiga är vi klappade dem heller Skäms  (om man jämför med våra mullvadar här hemma som inte kan gämföras med något annat fyrbent.) Det var underbart väder så hundarna kunde vara ute och springa i hagarna. Lugnet infinner sig som ett brev på posten när kvällen kommer......

HJÄLP FÖRSTA SNÖN OCH KAOSET ÄR REDAN HÄR OCH VI HAR INTE TRAMPAT IN I NOVEMBER MÅNAD ÄN.( DENNA MOLMÖRKA MÅNAD INNAN LJUSEN KOMMER FRAM I ALLA HÖRN). 

    


On air

Ingela



Av Ingela - 15 oktober 2009 12:53

I morse kände jag mig riktigt risig och stannade kvar i sängen en god stund. jag brukar tävla med Tages( grannens tupp) om vem som kommer först upp och börjar kackla :-))) Tuppen är trött så det brukar bli jag, men inte i dag alltså.

                                                

Stjärnanis är supersnyggt att ha som juldekoration och i efterrätter mm, det händer inte så ofta att jag inhandlar det. Om jag hade varit storförbrukare av denna vackra växt hade jag då sluppit att vaccinera mig med Tamiflu som  har denna som ingrediens??? Skulle va kul att testa men för min del är det nog försent.......(host host )och jag som skall upp tidigt och ta mig jobb i morgon. Kanske jag skickar i väg Sofie och inhandlar ett gäng stjärnanis.

Må bättre där ute ..

On air

Ingela

Ovido - Quiz & Flashcards