Alla inlägg under december 2011

Av Ingela - 31 december 2011 19:38

Happy New Year !!!

 

Gott Nytt År !!!

Av Ingela - 24 december 2011 21:52


           

Hej söta Stressad, Jag ? Neej!

Nu är kakorna tvättade, granen skrivit, korten fält, marsipangrisen stekt, paketen kokar på spisen, hundarna har fått glögg och huset har gått och lagt sig i sängen. Så nu kan julen komma..;-) Jag är klar.

/ Ingela

           

Av Ingela - 21 december 2011 06:02

Ögon Ua. vet besiktning=ua

   


Altonastigens Hestia

Se uch

No uch

Deutsche Klub Champion

Siegerin Rostock 2006

LG-Siegerin M-V 2007

Siegerin Rostock 2011


 


Altonastigens Kaiser

Se uch

Dk uch

No uch

Nord uch

Svensk Vinnare 2009
Club-Jugend Sieger 2007


Är parade och vi ser framemot "Vårkullen" / These two wonderful dogs have had a delightful romantic day together so we are hoping for a "Spring litter"

/ Ingela













Av Ingela - 10 december 2011 18:07


 

  tredje advent...en dag för tidigt... japp jag vet men eftersom vi har den "lyxen" att ha internet precis i denna stund, så gäller det att lägga ut när tillfälle ges...OK hoppas ni har haft en första och andra trevlig advent också för då har vi inte haft cyber-conection...

Här kommer en dikt som jag läste i kyrkan på -60 talet, jisses så nervös jag var.

"När tredje ljuset brinner

är snart lucia här

hon bjuder oss på kaffe

och bud om julen bär".

Ha de bäst där ute.

/Ingela

PS Gör som min vän, bädda ner er i soffan och dra upp filten över öronen och lägg varmaste leonbergern som fotvärmare när det blåserkuling runt husknuten DS

Av Ingela - 8 december 2011 06:20

japp så var det dax igen att plocka fram DELAR av allt julpynt som finns i huset....en djupdykning i julkistan blev det förstås för adventsstakarna placeras ALLTID i botten av kistan, konstigt..

     En nyinköpt tarrinsak som jag bara måste ha.

 Ett hyfsat kapell som säkert är ett gammalt...

      Två små super söta glaskannor som får hänga på bästa plats i lampan över matbordet :-)))

   ...och två gamla till....

*********************************************

En tik har börjat att löpa så nu väntar vi på att hon "drar" igång resten av gänget. Stackars Kaiser

Ha det bäst

/ Ingela


Ovido - Quiz & Flashcards