Alla inlägg under april 2008

Av Ingela - 30 april 2008 19:52

                                          våren

~HERRE, HÖR VÅR BÖN~



EFFEKTEN VÅR, SOM I BLOCKET ÄRO.

HELGAT VARDE DITT LADDTRYCK.

TILLKOMME MITT FORDON.

SKE DIN HASTIGHET SÅSOM PÅ VÄGENSÅ OCH PÅ STRIPPEN.

VÅRT DAGLIGA MEK GIV OSS IDAG,

OCH FÖRLÅT OSS VÅRA BÖTER,

SÅSOM OCK VI FÖRLÅTA DEM SOM OSS SNABBARE ÄRO,

OCH INLED OSS ICKE I FARTKONTOLLER

UTAN FRÄLS OSS IFRÅN LASER.

TY VRIDET ÄR DITT

OCH KRAFTUTVECKLINGEN OCH HASTIGHETEN.

AMEN !

Pontus hittade denna bön på nätet och den passar utmärkt till oss ( jag är nämligen väldigt intresserad av motorer och som utbildad bilmek och som ägare till en gammal trimmad Volvo 544  med dubbla Weber 48:or på -80 talet, så ligger FART i blodet)

/Ingela

Av Ingela - 30 april 2008 08:52


Äntligen är våren här, vi formligen sjunger in den och sen sitter vid majbålet och har det varmt och skönt. VÄLKOMMEN VÅR.

Hoppas alla fyrbenta och tvåbenta får en underbar vårhelg !!

/Ingela


VÅREN


Av Ingela - 29 april 2008 17:44


Idag hade Pontus uppskrivning på Vägverket och HAN FICK GODKÄNT !! YIIPPPYYY !! Vi gratulerar honom till "delprovet " för det kommande körkortet. Nu är det uppkörning kvar och vara nervös för så vi får väl träna statskörning och se nya delar av stan kanske. Det känns så skönt..........för alla.

När han satt och skrev så tog jag och promenerade med Trollet och vilken lätt hund. Hon bara traskar med antingen det kommer hundar, skatare, cyklister eller familjer barnvagnar. Hon steppar bara med lydigt vid sidan. Vi spenderade 1½ timme och bara strosade runt. Kollade in fräscha sommarkläder, blommor och pynt på torget och så passade jag på att plocka upp Sofie som slutade vid middagstid.

På bilden är det Adam, Paula och Sofie.

Ha en bra tisdagskväll.

/Ingela

Av Ingela - 28 april 2008 06:14

..en underbar dag ser jag när solen gått upp bakom gardinen :-))) 


Helgen har varit lugn, jag körde och hämtade pappa och vi firade Pontus lite, hur trevligt som helst. Kul att han orkar med lite utflykter. När jag var i Laholm träffade jag två före detta arbetskamrater, trevligt att träffa dem och snacka lite men, oj vad det hade hänt lite sen sist jag träffade dem!!

Jag pratade med en uppfödare i England och berättade lite om Zimba och hans problem. Skönt att meddela att han inte drabbats av LP/PN .Jag tog reda på lite hur det funkar där och så vidare. Shitchattade lite ;-) 


Nu skall jag köra tonåringarna till bussen, sen är det full rulle i Halmstad i dag.

Ha en bra måndag.  

/Ingela 

Av Ingela - 26 april 2008 20:16


Idag hade vi besök av "kommande" handlern Julius.


Martin, Julius och Jamie kom och hälsade på och Julle var ute med Kaiser för att "träna" honom. Det gick hur bra som helst. Till en början var Julle lite avvaktande för att hundarna är så mycket större än en honom, men efter god ledning av mig så förstod han att han skulle säga "stanna" och "sitt" till Kaiser. Kaiser var lydig och stannade när Julle sa det  och satte sig när han bestämt sa till Kaiser att sitta ner. Det är mysigt att se när barn "tar" kommandot och hundarna är lyhörda och tycker att det är rätt just. De andra hundarna fick naturligtvis också hälsa på gästerna och de tyckte om att bli klappade på huvudet som ju barn gör.

Martin är Sofies och Pontus kusin och det är hur mysigt som helst när kusinerna kommer och hälsar på. Det tar kanske ett tag inna kusin Marika kommer hit för hon skall ha "smått" i höst. Helkul !

Ha en trevlig helg!

/ Ingela

Av Ingela - 24 april 2008 05:56

alltså i går för 18 år sedan föddes en kille och det blev min Pontus. I går blev han myndig och för mig en stor grabb. Oj vad tiden går....tur är väl det så att något händer och inte stannar upp.

Vi hade bestämt att bjuda honom på restaurang som överraskning det blev lyckat och lungt. De andra presenterna hade han fått innan och gänget skall fira honom i helgen :-)) Hoppas att han får en minnes vär kväll även då ! 


Pontus går intensivkurs på körskola och skall förhoppningsvis ha allt klart i slutet av maj. Idag skall han göra halkkörning och ta en "B-uppkörning" mycket har hänt sedan jag tog mitt körkort och han uppdaterar mig och påtalar lite "fel" jag gör när jag kör. BRA!!!


Ha en bra torsdag

/Ingela


Av Ingela - 23 april 2008 07:24


Va é de för otur vi har. Det är oflyt i allt. I går när vi var på R&S-träning så var hundarna vi hade med oss trötta och struliga. 2- års stolheten gör sig påmind och det är bara att ta tag i det. Mycket nyttigt i alla fall. När vi tränat en stund så ringer Pontus hemmifrån osh vi får meddelandet att Trumfa har ett öga som svullnat igen totalt......är det jordgetingarna som vaknat, ormarna som irrar omkring eller VAD? Vi åker hem från träningen på studs och konstarterar att här gäller det att ta det lungt( så mycket det nu går) och hålla koll på henne. Kortisonet är på plats om i fall att hon börjar bli påverkad. Vi konstaterar att det inte kan vara ett ormbett för det finns bara ett märke på ögonlocket.

 Natten var lung och hon har sovit gott ! När jag gick upp i morse vid 5-tiden så hade svullnaden lagt sig lite. OCH DET ÄR VI TACKSAMMA FÖR. Vilken tur i oturen!! I dag blir det att ta det lungt för hennes del i alla fall.

Ha en skön dag!

/ Ingela

Av Ingela - 20 april 2008 08:25


....alla av det underbara vårväder som har kommit. ALLA pratar väder och faktiskt är det mysigt att höra och se att alla blir piggare. Tvätten kan torka ute, hästarna i hagarna yr omkring, hundarna leker eller vilar i skuggan. Det blir lätt lite poesi om våren när härliga tankar far igenom huvudet.........

Ha en skön söndag och njut.

/Ingela

Ovido - Quiz & Flashcards