Alla inlägg under januari 2010

Av Ingela - 25 januari 2010 06:46

Nu har vi haft tillfälle att träffa härliga människor i helgen, hundarna tyckte det var trevligt. De lekte och busade runt. Fyra tikar är i löp så Kaiser har det ganska så kämpigt men vi har löst det så bra vi kan så det funkar.


Jag och A-K var och tog en fika, det har blivit en trevlig vana att hitta nya ställen at testa hur kaffet smakar. Får se var det blir nästa gång! Än så länge leder Skånska Bageriet i Halmstad.


På Esters mage har Micke känt små sparkar så det är såååå spännande. Hon skall valpa snart......


Ha en bra dag där ute.

On air

Ingela

Av Ingela - 18 januari 2010 06:31

Äntligen funkade det....Karmas bror King kom hit (med familj så klart) De tu lekte och busade runt tills orken tog slut. Han är en riktig going och väldigt gemytlig. Mamma Lady fick också tillfälle att visa honom hur man skall uppföra sig och naturligtvis leka ett bra tag. Några bilder....       Vi tvåbenta intog lite näring ute medan vi kunde beskåda hundarnas lekar !! .



Några fyller dagen med lågflygning....   lite läskigt nära.


Ta väl hand om er.

On air Ingela





.





Av Ingela - 11 januari 2010 21:22

Batteriet i kameran har laddats så det blev lite bilder. Jag sätter in lite blandat men mest på Lady som har en enorm päls just nu. Vi väntar bara på att hon skall börja att löpa därför har vi inte tänkt på någon utställning till henne.


               och så sötisarna i träden         


On air

Ingela

Av Ingela - 10 januari 2010 19:47

Vi hade en trevlig stund i Frösakull i går. Lady fick en ny spännande nos upplevelse där. Det var mycket plumsande i snön och en helt underbar utsikt över havet. Golfbanan låg tyst i väntan på vårens entusiaster.....Lady tvekade inte att plumsa i meterdjupa drivor, bra träning för henne... Gott kaffe och helt underbara semlor var som bomull i magen efter promenaden. Tack


Tyvärr glömde jag kameran hemma men jag videofilmade lite på kameran men jag kan inte lägga ut den här på bloggen :-((( 

däremot har jag tagit lite bilder här hemmifrån....         snökonst >>>>>   glömd ved>>>..    tomtefar ????>>>>.. de tre hattarna>>>>>   vy från vår tomt >>>    nålsögat med snö>>>>>   ser ut som grädde på marken>>>>     stolphatt>>>>>  

On air

Ingela

Av Ingela - 8 januari 2010 07:38


Månen går ner....   för att släppa fram solen


Kallt är det också nu. -17 visar termometern......Hundarna busar omkring i snön ett tag sen vill de in och mysa i soffan. I går var alla ute på rundor och fick sin dust med motion, jag jagade ut Sofie i kylan oxå.

Tur att vi inte skall på utställning nu, Karma har fällt men den nya pälsen kommer snabbt i detta klimatet bra är väl det annars hade det blivit riktigt kallt för henne. Har hört att många byter päls nu , det fenomenet hade vi ett år och pälsarna som hundarna lade sig till med, var underbar. Får se om det blir samma i år. Lite vinterbilder   

 Ljusgrotta  

Kaiser som kandidat till snögubbe..   och så Ziira som lär sig att dra matte i lånad pulka ....  

Ha en skön vinterdag

On air

Ingela

Av Ingela - 1 januari 2010 16:48


som hund här i Jonstorp.....det kan vara både upp och ner.

I går hände några konstiga saker. Det var iof längesedan det var så men vad är det för något?

Jag skall berätta; allt är lugnt på dagen inget ovanligt med det. Vi är ute och lattjar rätt så länge, antagligen för att vi alla skall vara riktigt trötta på kvällen jag och mina kompisar här på kenneln. Vi har stort utrymme att busa på. Jag har en bror som tycker att jag skall hålla mig lite utanför så då gör jag det. Vem vill konfronteras med brossan ??

Well på kvällen händer det något mystiskt......stämningen är speciell, husse och matte sitter vid bordet och äter något som luktar väldigt gott, konstigt men det händer inte så särskilt ofta. Det lyser så fint från pinnarna som finns på bordet och luktar underbart från de runda sakerna som finns på bordet,tror de säger tallrikar. MEN jag bara älskar det gula eller röda som finns i de genomskinliga sakerna som husse och matte lapar i sig av. Jag ( och de andra som tycker om det ) brukar få pyttelite i bland. har hört frågan; skall du ha öl eller vin?


För att gå tillbaka till denna konstiga kväll. Sen när allt är fixat och donat så går vi vovvar och lägger oss mätta och belåtna över dagen.


Blixt och dunder; jag undrar om världen skall gå under, det visslar, tjuter och lyser om vartannat all noise kommer från himeln. Är det Gud som skall leka med oss. Jag går till husfolket och tittar för att eventuellt får någon reaktion men nej. De kikar ut genom fönstren och säger konstiga saker till varandra, tar fram beskt bubblande vatten ( som jag får smaka av) och slår ihop glasen så att jag blir busrädd för att de skall gå i sönder. När allt är över efter ett bra tag så går jag och lägger mig igen. En del av mina kompisar har inte tittat upp ens, några kom och höll mig sällskap en stund. Det är bara att gilla läget och gör inte husse och matte en stor affär av det så får väl även jag ta det lugnt.


Nu kommer det vinter, härlig vår, varm sommar och regnig höst tills nästa gång spektaklet börjar igen. Jag har det bra i alla fall för det är ganska lugnt här, förra året var det inget Gudsspel på himlen, det finns de hundar som har det mycket värre, stackare vi skulle kanske börja yla i kapp alla hundar denna dag..






On air



Trollet.

Ovido - Quiz & Flashcards