Alla inlägg under september 2009

Av Ingela - 30 september 2009 06:27

Visst ser det mysigt ut när Pärlans puppisar ligger och har det gosigt :-)) Välmående och väldig rondör runt magen, helt OK när man är så liten !!

Valparna har börjat att öpna ögonen så nu väntar en helt ny värld för dem, kanske upp och ner som hos oss. Troligtvis finns inga ingående studier.

       

Ha en bra onsdag

On air

Ingela 


13

Av Ingela - 29 september 2009 06:26

  

 

13 månader i dag ...

Uj vad tiden springer eller rusar i väg. Converse kullen har blivit hela 13 månader GRATTIS GRATTIS !!!

  (låter som om jag är förvånad och inte fattat att de har blivit äldre ) men jag får lite aha-upplevelser över andra saker nu förtiden Oskyldig

Vi har inte fått så mycket info från Leonberg så vi väntar med spänning över lite snick snack.Nu skall jag göra mig i ordning för den dagliga promenaden, phu det gäller att ligga i.

Ta väl hand om er

On air

Ingela 


 

Av Ingela - 25 september 2009 06:20

               


Det är inte lätt att välja bland godingarna ute i Europa... leonbergerhanar alltså lite extra tid går åt att kolla och fråga runt. Än så länge går det bra och vi får många positiva svar och uppfödarna verkar till att vara stolta över att vi frågar på deras gossar.

Eftersom vi inte skall till Leonberg detta år heller så har vi frågat många "agenter" om läget där nerifrån. Det är inte bara från Sverige utan även andra Europeiska uppfödare som har lovat att hålla oss uppdaterade. Kul! Skall bli spännande att höra hur det var nästa vecka. Lycka till alla som kommer från Sverige, hoppas att de får en bra utställningsdag.

Ha en trevlig fredag

On air Ingela


Av Ingela - 19 september 2009 07:46

  

GOSIGA VALPAR !!



Här ligger Pärlas och Kaisers valpar och bara njuter av tillvaron. De är så glansiga och fina i pälsen vilet är ett gott tecken.....önskar att jag kunde krypa ner i lådan och gosa med dem men det får vänta lite.


En annan trevlig nyhet är att Ellie har många valpar i sin mage, det blev konstaterat efter ultraljudet. Nu är det bara att ha tålamod och se hur allt blir :-))))

Ha en skön lördag i solskenet och sommarvärmen!

On air Ingela

Av Ingela - 13 september 2009 19:49

att minnas.

Vi åkte till Sofiero med våra goa tjejer ( förutom Ziira som levererar råmjölk och är tossig i allt och alla för den saken). Tack Pontus och Sofie för hjälpen hade vi inte haft er så hade det inte funkat för jag kan inte lalla runt just nu men jag kommer igen snrt hoppas jag.


För det första så kom Ann-Marie och hälsade på , en klasskompis till mig sen -70 talet, hur kul som helst att hon dök upp och tog sig tid att prata lite och kolla hundarna. Hoppas att vi ses snart igen Glad

  


Sofie och Lasse visade hundarna och de var lika ringrostige som Mercan som inte varit ute I UTSTÄLLNINGSRINGARNA I SVERIGE SEDAN AUGUSTI 2005, DE NI:-))) Det var fyra riktigt härliga gamla damer i veteranklassen som är hur mysiga som helst, jag säger Grattis till alla...


Jag diggar skarp Sofiero och framför allt när jag inte behöver göra någon särskild kraftansträngning ( villket är min uppgift nuförtiden). MEN OJ VA NERVÖS MAN KAN VA NÄR MAN STÅR BREDVID DÅ !!!Jisses, jag tror att vi får muta Sofie lite mer så hon kan hjälpa till lite mer i framtiden på utställningarna.

   Mercan talar om hur Karma skall steppa runt och busa i ringen Flört



Ha en skön söndagskväll.

On air

Ingela


Av Ingela - 10 september 2009 06:58

  

Vi har fått bilder på en riktig tjockis, Flört det ser ut som om hon skall spricka där hon ligger och myser på golvet, i detta fallet är det OK. Vi håller tummarna för Pärla och Kaisers valpar som skall bli föräldrar snart ...



 * Vid min op så miste jag blod och fick blodtrasfusion blev det en hel del "påsar" och det måste ha varit en trötter som givit den dagen, för jisses vad jag är trött. Har börjat att läsa chic-lit böcker för att få tiden att gå och såren att läkas. Nog om detta.

Ha en bra dag

On air

Ingela

!!!

Av Ingela - 5 september 2009 18:30

 

Vilan börjar ge utdelning!Idag gick jag och Mercan i maklig veterantakt en runda, Det tar tid för det är ingen rask takt varken jag eller Mercan kommer upp i :-))) Men härligt är det att orka gå en tur och nyttigt också...för läkningen alltså.Hopas att pälsarna är lite bättre nu när vi skall till utställningarnas Mecka....Snart är uteföreställningarna slut för att tas över av inomhusutställningarna som är mycket tråkigare, hala golv och eländig luftkonditionering, undras om arrangörerna har räknat med alla vovvar som andas och bäfftar :-))))Ha en trevlig afton där ute.On air Ingela

Ork

Av Ingela - 4 september 2009 19:15

Nu har jag LITE ork att sitta och skriva några rader här....

Idag tog jag bort mina graffer (häftklamrar) från magen. Det har varit duktiga komplikationer efter första operationen men nu verkar det som om det börjar gå mot rätt håll. MEN gud så trött jag är. Gör ingenting förutom att åka bil och köpa det goaste jag vill ha :-))) och klappa på hundarna för de håller mig sällskap jämte sängen och det känns tryggt. Jag har läst ut min bok på nästan 600 sidor och det har väl aldrig hänt att jag har haft tid till att läsa så mycket......vila och ta det lugnt så att såren läks ordentligt är motot jag skall leva efter ett tag till !!!

Nästa helg är det utställning i min gamla hemstad Helsingborg och hoppas att det blir bra väder, allt blir lättare och roligare då.

Ha en trevlig fredagskväll, nu skall jag börja på en annan bok....

On air Ingela


Ovido - Quiz & Flashcards