Direktlänk till inlägg 1 januari 2010

Mitt liv

Av Ingela - 1 januari 2010 16:48


som hund här i Jonstorp.....det kan vara både upp och ner.

I går hände några konstiga saker. Det var iof längesedan det var så men vad är det för något?

Jag skall berätta; allt är lugnt på dagen inget ovanligt med det. Vi är ute och lattjar rätt så länge, antagligen för att vi alla skall vara riktigt trötta på kvällen jag och mina kompisar här på kenneln. Vi har stort utrymme att busa på. Jag har en bror som tycker att jag skall hålla mig lite utanför så då gör jag det. Vem vill konfronteras med brossan ??

Well på kvällen händer det något mystiskt......stämningen är speciell, husse och matte sitter vid bordet och äter något som luktar väldigt gott, konstigt men det händer inte så särskilt ofta. Det lyser så fint från pinnarna som finns på bordet och luktar underbart från de runda sakerna som finns på bordet,tror de säger tallrikar. MEN jag bara älskar det gula eller röda som finns i de genomskinliga sakerna som husse och matte lapar i sig av. Jag ( och de andra som tycker om det ) brukar få pyttelite i bland. har hört frågan; skall du ha öl eller vin?


För att gå tillbaka till denna konstiga kväll. Sen när allt är fixat och donat så går vi vovvar och lägger oss mätta och belåtna över dagen.


Blixt och dunder; jag undrar om världen skall gå under, det visslar, tjuter och lyser om vartannat all noise kommer från himeln. Är det Gud som skall leka med oss. Jag går till husfolket och tittar för att eventuellt får någon reaktion men nej. De kikar ut genom fönstren och säger konstiga saker till varandra, tar fram beskt bubblande vatten ( som jag får smaka av) och slår ihop glasen så att jag blir busrädd för att de skall gå i sönder. När allt är över efter ett bra tag så går jag och lägger mig igen. En del av mina kompisar har inte tittat upp ens, några kom och höll mig sällskap en stund. Det är bara att gilla läget och gör inte husse och matte en stor affär av det så får väl även jag ta det lugnt.


Nu kommer det vinter, härlig vår, varm sommar och regnig höst tills nästa gång spektaklet börjar igen. Jag har det bra i alla fall för det är ganska lugnt här, förra året var det inget Gudsspel på himlen, det finns de hundar som har det mycket värre, stackare vi skulle kanske börja yla i kapp alla hundar denna dag..






On air



Trollet.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela - 21 oktober 2015 19:33

Sociala medier är stress...hinna hitta foto....text....musik...det är ifs inte svårt, ny musik hela tiden som är bra.. vad gär man citat..milt straff armhävningar...så sant / Ingela ...

Av Ingela - 12 juli 2014 22:01

Somliga går med trasiga skor men vad .......     av en händels så blev det bara så här bra...."tvålen möter tidningen".... ...ett stilleben på stranden i Simlångsdalen.   och några näckrosor i sama samhälle på minneslunden när man kan tänka på de...

Av Ingela - 2 november 2013 19:39

Så kan man inte vara på utställning så får man kanske prata med de sina på andra sidan. idag besökte vi en kyrkogård, sa hej till ALLA som lämnat jordelivet och gått vidare. På denna plats känns det absolut inte tungt att komma till. Det är som om ...

Av Ingela - 19 oktober 2013 19:21

.....HTC one max, Iphone 5 S, Sony Experia z1, Samsung GallaxyNote II 4G ???? Julklappstips till familjen   Ha en skön afton ...

Av Ingela - 23 september 2013 22:28

nu är det på riktigt. Jag har prenumererat på Hemmets journal och hört från dotera min att detta är höjden av tanttidningar. citat;  Men mamma, mormor hade den tidningen och så har du den nu, slut citat.    Konstigt att både den och tidningen M-magas...

Ovido - Quiz & Flashcards