Direktlänk till inlägg 28 april 2009

Reflekterande story

Av Ingela - 28 april 2009 06:18


Lite nojig får man väl bli på äldre dagar och mer och mer perfekt skall det minsann vara ;-)

Från början. Jag har gjort slingor i mitt hår och tycker själv att det blev OK. MEN sen vid närmare betraktande så såg jag till min förtvivlan att min frisör kanske hade börjat slarva lite. Det såg NÄSTAN ut som lite utväxt redan men bara på ett litet ställe mitt på skulten. Jag ringde till honom och vips satt jag i frisörstolen igen och fick bort ”reklamationen” Det tog inte mer än styvt en kvart och sedan fick jag två alternativ;  åk hem och skölj av det  eller sitt här och vänta i 40 minuter. Jag beslöt att köra hem, kunde bättra på solbrännan om inget annat...

Det kändes lite konstigt att ha två decimeter folie fladdrandes över öronen när jag snabbt gick mot bilen som var parkerad mitt i Laholm !!! men vem bryr sig när man är en mogen kvinna? Alla tittade och jag sträckte bara mer och mer på ryggen och sa till mig själv att ”la di glo” ( låt dem titta). Körde väldigt lugnt mot hemmet och njöt i det fina sommarvädret. När jag närmade mig huset efter sådär 20 minuter, så kom jag till min förtvivlan på att Lasse hade tömt hydroforen och det skulle ta minst 30 minuter till = alldeles för lång tid för mina gyllene reklamerade slingor alltså. PANIK…

Ingen granne gick att få tag på och förklara varför jag gick omkring med en mobil antennliknande tingest på skallen! Ett snabbt kvinnligt beslut, när Sofie i samma veva ringde och sa att hon slutade tidigare, beslöt jag mig att åka till hennes skola och att hon fick hjälpa mig med foliet och ursköljningen. Hon formligen gapskrattade och sa ”vaddå ????? Jag har matte lektion och kan ( läs vill inte) gå ifrån, åk tillbaka till Laholm ” vrålskrattade hon i andra ändan av telefonen.

Well styvnackad mamma som jag är så sa till henne att jag behöver din hjälp och jag kommer NU !!! När jag närmade mig skolan så kom vi överens om att träffas vid idrottshallen. Gissa om folk glodde när jag formligen sprang med antennliknande saker hängande runt öronen….Har föresten alltid hoppats på att få in ENERGY kanalen i radion och hade gubben och hans äldre dotter frågat som jobbade i trädgården och glodde förvånat på mig och Sofie, så hade jag sagt att jag hoppas få in den kanalen genom denna mobila antenn :-)))))

Väl inne i duschen så rann kletet av från håret och nu har jag fina extra ljusa vår slingor. När jag ändå var i denna trevliga sommarstad så fick jag uträttat fler ärenden…

On air

Ingela

 
 
kathy

kathy

28 april 2009 19:41

JA va ska man säga ! Du är ju bara för skön, springa runt stan med antenner ha ha =0

http://leonskalls.se

 
Ingen bild

Lisbeth

28 april 2009 20:01

Du är bara så härlig! Kan tänka alla som vände sig om och tittade. Dom fick sig säkert ett gott skratt men va 17.....det kan vi i vår ålder bjuda på.

Laholms Tidning - kom dom med kamera och
anteckningsbok.....

Ha det gott!

Kram Lisbeth

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela - 21 oktober 2015 19:33

Sociala medier är stress...hinna hitta foto....text....musik...det är ifs inte svårt, ny musik hela tiden som är bra.. vad gär man citat..milt straff armhävningar...så sant / Ingela ...

Av Ingela - 12 juli 2014 22:01

Somliga går med trasiga skor men vad .......     av en händels så blev det bara så här bra...."tvålen möter tidningen".... ...ett stilleben på stranden i Simlångsdalen.   och några näckrosor i sama samhälle på minneslunden när man kan tänka på de...

Av Ingela - 2 november 2013 19:39

Så kan man inte vara på utställning så får man kanske prata med de sina på andra sidan. idag besökte vi en kyrkogård, sa hej till ALLA som lämnat jordelivet och gått vidare. På denna plats känns det absolut inte tungt att komma till. Det är som om ...

Av Ingela - 19 oktober 2013 19:21

.....HTC one max, Iphone 5 S, Sony Experia z1, Samsung GallaxyNote II 4G ???? Julklappstips till familjen   Ha en skön afton ...

Av Ingela - 23 september 2013 22:28

nu är det på riktigt. Jag har prenumererat på Hemmets journal och hört från dotera min att detta är höjden av tanttidningar. citat;  Men mamma, mormor hade den tidningen och så har du den nu, slut citat.    Konstigt att både den och tidningen M-magas...

Ovido - Quiz & Flashcards