Alla inlägg den 5 november 2008

Av Ingela - 5 november 2008 07:46

Igår fick jag mitt årliga ryck att ta och sköta om en av två mini rabatter som vi har hos oss. Varför vi bara har två beror nog på att vi har haft så enorma innan hundarna satte sina spår i dem :-))) och till sist tröttnat på att fixa och dona.

I alla fall så tog jag fram spaden, kratta och arbetshandskar och började dela på de fina liljorna som växer där. I rabatten hade jag god hjälp av Karma. Hon sprang med mig till komposten ( som jag tänkt skall bli en kulle så småningom och allt hamnar där) stolt bärandes på ett litet blad eller en lök. Arbetshandskarna luktade extra gott så de sprang hon stolt runt med ett bra tag. Vi tog så många härliga kort på vårt grävande men när vi kom in och skulle ladda över dem så visade det sig att kameran var felinställd, så de flesta blev suddiga. Det får bli bilder vid ett annat tillfälle.I dag är det tänkt att vi skall sätta upp några fler lampor så vi kan se i hela hagarna (ca 3500 kvm) när det är mörkt, men då får ingen lurvig valp vara med.Ha det bra där ute i Sveriges långa land./Ingela

Ovido - Quiz & Flashcards