Alla inlägg den 21 november 2008

Av Ingela - 21 november 2008 19:52


Vilken underbar dag och framför allt förmiddag innan solen börjat värma som den faktiskt kan göra i November....På morgonen var så det tyst och lungt så att det känndes lång in i själen. Hundarna luktade omkring över allt och en och en annan skosskata flög förbi och utbrast sitt läte mot hundarna. Troligtvis som vanligt för att de skall börja att skälla. Jag satte mig på en avsågad stubbe och funderade på om det fanns något bättre.....bilderna är tagna från hundarnas hagar och det svävar lite mystik bland frostigt gräs och soluppgång...


nästan så att man kan höra älvorna flyga förbi..

Ha en skön fredagskväll.

/Ingela

Av Ingela - 21 november 2008 14:22

Och hur länge får vi ha detta underbara vädret här ?? Oj va mysigt hundarna tycker att det är. I morse när jag gick ut med valparna så blev det tvärnit när de såg att det var vitt på marken där de skulle gå. Det tog en pytteliten stund sedan fattade de att det gick att äta och att det var kul att springa i. Vi är ju verkligen inte bortskämda med sådant här gott väder.Pontus skulle till ortopeden så jag passade på att föreviga beviset hur slappt det är nu för tiden. Mössan på, mobilen i handen OCH FÖTTERNA PÅ ARMSTÖDET !!!!!!!!!!!!!!!!Ja gag säger då det va tiden rinner i väg. Pontus sa det var slappt och skönt att sitta så medan han väntade. Jo jag tackar jag. Under tiden så kikade jag på en fotskelett och rätt som det var så gick stativet loss och bang ner på golvet. Vilket skrammel och då knystade han från hörnet att "begrep du inte att det skulle lossna". Vi fick gjort vad vi skulle och när vi kom ut så hade lapplisa varit och strykt bland bilarna. Men tji fick hon från oss vi hade hela en minut kvar. Bingo!!!Nu skall vi åka och vaccinera valparna och inhandla varmare fotbeklädnad om ifall vädret skall bli så här i fortsättningen...Ha en härlig fredags kväll. /Ingela
Ovido - Quiz & Flashcards