Alla inlägg den 30 november 2008

Av Ingela - 30 november 2008 19:16


*********************************

Lite justare väder har det varit idag så när Atlas och Sören kom så tog jag Lady( hon kan man egentligen inte visa ute när det är ljust ) men hon älskar att vara med Atlas så jag beslutade att vi skulle ta en promenad. Jag har aldrig mött så många människor i skogen. Jägare och tanter och ovanpå det en mötte vi en mogen herre i 80 årsåldern bakom en sulky !!! Jag vet att han har blivit hjärtopererad och är naturligtvis överlycklig att kunna köra häst :-)). Under promenaden hade jag snickrat i hop en förklaring till utseendet på Lady. Om någon icke hundmänniska hade frågat vad det var för ras skulle jag svarat -En vinthundsvariant av fjärilshundstyp- precis så ser hon ut nu. Men oj vad hon kommer att bli vacker när pälsen kommer på plats.

Ta väl hand om er.

/Ingela


Av Ingela - 30 november 2008 06:30


 


Sitter här tidigt, allt är lungt och skönt runtomkring. Har varit ute med valparna och det var längesedan det var så tyst ute....inte ett ljud. Vi stod en stund och bara lyssnade till ingenting......mycket rogivamde.

Efter ett tag började de andra i huset att vakna och då blir det betydligt mer ljud. Skall äta frukost och tända det första adventsljuset, vägen till Julen har börjat

 Ha en bra dag.

/Ingela

Ovido - Quiz & Flashcards