Direktlänk till inlägg 29 mars 2008

Tina var är du...

Av Ingela - 29 mars 2008 19:38


....när man skall göra något så enkelt som en smördeg och det bli KAOS.

Jag var och skulle inhandla lite varor samtidigt som Sofie och Pontus skulle skjutsas till lite "lördagskul". När jag kommer till affärscentrat så fanns Let's Dance Johan och Danny's parner Malin där och dansar!!!!! Urläckert att se dem live.Tyvärr kom jag inte så nära så att jag kunde ta en bild på paret  men efter dem skulle Marie "Idol" Picasso uppträda och då passade jag på att ta en bild.

 

Från början, jag glömde att inhandla smördeg till den planerade inbakade fläskfilén. Så det var ju bara att ta fram rutiga rutan, kokboken alltså, jaha så skulle degen vila och vi med den naturligtvis, skönt. Sen skall det ju vara inbakat så lagom tunn deg är bra. Men så blir inte fallet här. Smördegen blev kavlad mellan bakplåtspapper så att den inte skall fastna, och va tror ni den gör..............försvinner på de två arken som degen har funnits mellan, inget kvar bara att kasta. MEN denna gången hade jag sparat lite deg så det var bara att ta och trycka ut det som var över, med tummen så att det blev ett "undelakan" och ett "överlakan" och så  i med fyllningen. Väntar på att den skall bli klar, god vet jag inte men förhoppningsvis ÄTBAR. Det är såsen som gör rätten sägs det ju. Jag kan inte göra en så enkel sak som smördeg alltså.....


Klockan 20.00 stäng all ström av här förutom TV för sång är mitt liv, det missar jag inte för allt smör i Småland, förlåt Marie och Roger, alla andra oxå som bor där.

Ha de bra

/Ingela 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela - 21 oktober 2015 19:33

Sociala medier är stress...hinna hitta foto....text....musik...det är ifs inte svårt, ny musik hela tiden som är bra.. vad gär man citat..milt straff armhävningar...så sant / Ingela ...

Av Ingela - 12 juli 2014 22:01

Somliga går med trasiga skor men vad .......     av en händels så blev det bara så här bra...."tvålen möter tidningen".... ...ett stilleben på stranden i Simlångsdalen.   och några näckrosor i sama samhälle på minneslunden när man kan tänka på de...

Av Ingela - 2 november 2013 19:39

Så kan man inte vara på utställning så får man kanske prata med de sina på andra sidan. idag besökte vi en kyrkogård, sa hej till ALLA som lämnat jordelivet och gått vidare. På denna plats känns det absolut inte tungt att komma till. Det är som om ...

Av Ingela - 19 oktober 2013 19:21

.....HTC one max, Iphone 5 S, Sony Experia z1, Samsung GallaxyNote II 4G ???? Julklappstips till familjen   Ha en skön afton ...

Av Ingela - 23 september 2013 22:28

nu är det på riktigt. Jag har prenumererat på Hemmets journal och hört från dotera min att detta är höjden av tanttidningar. citat;  Men mamma, mormor hade den tidningen och så har du den nu, slut citat.    Konstigt att både den och tidningen M-magas...

Ovido - Quiz & Flashcards