Direktlänk till inlägg 28 januari 2009

Snurrit i knoppen....

Av Ingela - 28 januari 2009 12:41

Äntligen har jag tagit mod till mig.....När jag var liten så fick jag föjla med mina föräldrar ut. Det blev mer och mer sällan och till sist bara är det var midsommardans i grannbyn Stockamöllan (ja det var/är där de tillverkade truckar, precis som om det är något globalt:-))) Intresset höll i sig och utvecklades till säker rytmisks discodans i min tonåren. Känslan för DANS har alltså alltid funnits hos mig.

       Efter långt övervägande och mod så slog jag till i går och följde med Anki (en mycket god vän) till den Folketshus på första gammeldansen( för mig alltså).

       Jisses amalia det har nästan inte slutat att snurra än.....för undan gick det och fort, men ack så kul!! Det var INTE sista gången jag slår klackarna i taket där inte. Visst satt vi några stycken och snackade hund för att få bort abstinensbesvären men sen var det bara " ett steg dit i den riktningen och nästa fot ditåt och så snurrar vi runt i 180 knyck...........och på takt tre ett halvt steg dit och dit, ihop sammafot fram...............


När "snurret" har lagt sig skall jag ta mig dit igen !!!

/Ingela
 
 
Ingen bild

Marie & Grabbz

29 januari 2009 00:15

Det skulle aldrig funka för mig, man måste ju ha någon liten koordinationsförmåga ;)
Lycka till!

 
Anki

Anki

30 januari 2009 19:44

Visst var det kul med dansen. Det kommer så småningom. På tisdag repiterar de danserna igen + någon ny. du kommer att lära dig, jag lovar. Ska erkänna att jag var lite rädd att du skulle få avsmak för det. Men så var det ju inte. Vi ses på tisdag.....Kram Anki

http://www.nogg.se/ankiro

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela - 21 oktober 2015 19:33

Sociala medier är stress...hinna hitta foto....text....musik...det är ifs inte svårt, ny musik hela tiden som är bra.. vad gär man citat..milt straff armhävningar...så sant / Ingela ...

Av Ingela - 12 juli 2014 22:01

Somliga går med trasiga skor men vad .......     av en händels så blev det bara så här bra...."tvålen möter tidningen".... ...ett stilleben på stranden i Simlångsdalen.   och några näckrosor i sama samhälle på minneslunden när man kan tänka på de...

Av Ingela - 2 november 2013 19:39

Så kan man inte vara på utställning så får man kanske prata med de sina på andra sidan. idag besökte vi en kyrkogård, sa hej till ALLA som lämnat jordelivet och gått vidare. På denna plats känns det absolut inte tungt att komma till. Det är som om ...

Av Ingela - 19 oktober 2013 19:21

.....HTC one max, Iphone 5 S, Sony Experia z1, Samsung GallaxyNote II 4G ???? Julklappstips till familjen   Ha en skön afton ...

Av Ingela - 23 september 2013 22:28

nu är det på riktigt. Jag har prenumererat på Hemmets journal och hört från dotera min att detta är höjden av tanttidningar. citat;  Men mamma, mormor hade den tidningen och så har du den nu, slut citat.    Konstigt att både den och tidningen M-magas...

Ovido - Quiz & Flashcards